// September 2015 // Levee Patroller / Dijk Patrouille // This source file is (c) by Deltares. This source file is open source but only available to select users. Do not redistribute without written permission of Stichting Deltares, Delft, The Netherlands. // This header has been automatically generated. //============================================================================= // // ------------------------------------------------------------ // © 2006, Geodelft // // Date Id Modification // 2006-10-07 The Created this header // 2006-10-08 The Implemented Dutch translations // 2006-10-25 The Hide control InputMouseSmoothStr //============================================================================= class MenuHandBookTabFailures extends MenuHandBookTab; //============================================================================= // Date Id Modification // 2006-10-07 The Created this header //============================================================================= function InitComponent(GUIController MyController, GUIComponent MyOwner) { Super.Initcomponent(MyController, MyOwner); } function MakeData() { HandBookDataSet.Remove(0,HandBookDataSet.Length); HandBookDataSet.Insert(0,5); HandBookDataSet[0].NL_ButtonText = "Piping"; HandBookDataSet[0].NL_Text.Insert(0,1); HandBookDataSet[0].NL_Text[0] = "Piping, of onderloopsheid, wordt veroorzaakt doordat water onder de dijk door kan stromen. Als de buitenwaterstand stijgt, dan wordt het drukverschil groter en zal het water sneller gaan stromen. Als het water snel genoeg stroomt om zandkorrels mee te slepen, dan kan dit steeds groter wordende tunnels veroorzaken die uiteindelijk de dijk ondergraven. Een belangrijk schadebeeld is uitstromend water, lokale vertroebeling in sloten en zandkraters."; HandBookDataSet[0].EN_ButtonText = "English"; HandBookDataSet[0].EN_Text.Insert(0,1); HandBookDataSet[0].EN_Text[0] = "English"; HandBookDataSet[0].Picture = material'InGameMenuImagesT.Handbook.Sandboils'; HandBookDataSet[0].ImageMode = HandBookImageModes.Mode_NoneSquare; /* ******* Next Tab */ HandBookDataSet[1].NL_ButtonText = "Macro-instabiliteit"; HandBookDataSet[1].NL_Text.Insert(0,1); HandBookDataSet[1].NL_Text[0] = "Door hoogwater kan de grond in een dijk doordrenkt raken en daardoor minder weerstand bieden tegen de kracht die het water op de dijk uitoefent. Als een grote grondmoot als één geheel begint te bewegen en te verzakken kunnen we spreken van macro-instabiliteit. Het proces van de verzakking is te zien in de illustratie, waar de grond afschuift langs een glijcirkel. Een dijkwacht kan dit signaleren door scheuren op de kruin van de dijk en uitstromend water in het achterland. Andere signalen die voorkomen bij macro-instabiliteit zijn verzakking van de kruin of het talud, opbolling in het achterland en het dichtdrukken van de teensloot."; HandBookDataSet[1].EN_ButtonText = "English"; HandBookDataSet[1].EN_Text.Insert(0,1); HandBookDataSet[1].EN_Text[0] = "English"; HandBookDataSet[1].Picture = material'InGameMenuImagesT.Handbook.Macro'; HandBookDataSet[1].ImageMode = HandBookImageModes.Mode_NoneSquare; /* ******* Next Tab */ HandBookDataSet[2].NL_ButtonText = "Micro-instabiliteit "; HandBookDataSet[2].NL_Text.Insert(0,1); HandBookDataSet[2].NL_Text[0] = "Bij hoogwater tégen de dijk stijgt ook de waterstand - en daarmee de waterdruk - ín de dijk. Zolang er een goede water ondoorlatende kleilaag aan de buitenkant van de dijk zit, is er vooral gevaar voor macro-instabiliteit. Maar als deze kleilaag scheurt en het water er uit kan stromen, dan kan de dijk van binnenuit wegeroderen. Duidelijke signalen van micro-instabiliteit zijn uitstromend water, meegevoerd zand en scheuren in het dijktalud."; HandBookDataSet[2].EN_ButtonText = "English"; HandBookDataSet[2].EN_Text.Insert(0,1); HandBookDataSet[2].EN_Text[0] = "English"; HandBookDataSet[2].Picture = material'InGameMenuImagesT.Handbook.Micro'; HandBookDataSet[2].ImageMode = HandBookImageModes.Mode_NoneSquare; /* ******* Next Tab */ HandBookDataSet[3].NL_ButtonText = "Erosie buitentalud"; HandBookDataSet[3].NL_Text.Insert(0,1); HandBookDataSet[3].NL_Text[0] = "Op het buitentalud van een dijk is normaal gesproken een goed onderhouden grasmat of een speciale bekleding van stenen of asfalt aanwezig. Dit is om te voorkomen dat het water de kans krijgt om de dijk te laten eroderen ('afkalven'). De buitenbekleding van een dijk kan op verschillende manieren worden beschadigd. Dit zou kunnen door bijvoorbeeld golven, drijfvuil, sterke waterstromingen of dieren. De dijkwacht moet dus goed kijken naar de kwaliteit van de bekleding en belangrijke afwijkingen rapporteren."; HandBookDataSet[3].EN_ButtonText = "English"; HandBookDataSet[3].EN_Text.Insert(0,1); HandBookDataSet[3].EN_Text[0] = "English"; HandBookDataSet[3].Picture = material'InGameMenuImagesT.Handbook.ErosionOuter'; HandBookDataSet[3].ImageMode = HandBookImageModes.Mode_NoneSquare; /* ******* Next Tab */ HandBookDataSet[4].NL_ButtonText = "Erosie binnentalud"; HandBookDataSet[4].NL_Text.Insert(0,1); HandBookDataSet[4].NL_Text[0] = "Bij Erosie binnentalud speelt in veel gevallen hetzelfde als bij erosie van het buitentalud, maar dan aan de binnenkant van de dijk. Het binnentalud zal alleen eroderen als er water over de dijk heen stroomt of als er veel golven over de dijk heenslaan. Als de bekleding onvoldoende bescherming biedt dan gaat deze erosie echter wel erg snel. Daarom dienen alle afwijkingen aan de bekleding van de dijk te worden gerapporteerd. Denk daarbij aan menselijke activiteit zoals graafwerkzaamheden. Maar bijvoorbeeld mollen en de loopsporen van groot vee kunnen de bekleding ook aantasten."; HandBookDataSet[4].EN_ButtonText = "English"; HandBookDataSet[4].EN_Text.Insert(0,1); HandBookDataSet[4].EN_Text[0] = "English"; HandBookDataSet[4].Picture = material'InGameMenuImagesT.Handbook.ErosionInner'; HandBookDataSet[4].ImageMode = HandBookImageModes.Mode_NoneSquare; } //============================================================================= // Date Id Modification // 2006-10-07 The Created this header //============================================================================= defaultproperties { EN_Title="Failure mechanisms" NL_Title="Faalmechanismen" }