[MenuHandBook] tabs=2 tab0=Algemeen tabclass0=MenuHandBookTabGeneral tab1=Colofon tabclass1=MenuHandBookTabAbout [GeoInterface.MenuHandBookTabGeneral] items=7 ButtonText0=Instellingen Text0a=In dit menu kan een aantal instellingen worden aangepast:||Taal: door op de vlag te klikken kan gewisseld worden tussen Nederlands en Engels.||Resolutie: Afhankelijk van de gebruikte monitor kan een beeldresolutie worden ingesteld.||Volledig scherm: Als je deze uit zet spelt het scherm in een raam.||Detailniveau: voor langzame computers kan deze lager gezet worden.||Muisgevoeligheid: hiermee kan de muis gesteld worden om meer of minder gevoelig te zijn. Text0b= Picture0= ButtonText1=In het kantoor Text1a=Je begint in het kantoor. Hier krijg je de sondeeropdracht binnen en controleer je of je alle informatie hebt die je nodig hebt in het veld. Met de muis kan je rondkijken. Verschillende voorwerpen lichten op als je er met de muis overheen gaat; deze voorwerpen kan je aanklikken:$FirstBullit$De computer: hier komt de opdrachtbon binnen.$XthBullit$Het whiteboard: hier vind je de instellingen.$XthBullit$Het boek 'sonderen voor dummies': hierin staan instructies en andere informatie over sonderen en over het spel.$XthBullit$De deur: zo ga je naar de sondeerwagen als je de opdrachtbon goed hebt gekeurd. Text1b= Picture1= ButtonText2=Rondrijden Text2a=Na het verlaten van het kantoor zit je in je sondeerwagen. Het is nu je taak om naar de sondeerlocatie te rijden en daar de voorbereidingen te treffen voor het sonderen. Rechtsboven in het scherm zie je een kaart waarop jouw huidige positie (met een sondeerwagentje) en de sondeerlocatie (met een sondeerconus) zijn aangegeven.||Je bestuurt de wagen met behulp van de pijltjestoetsen. Text2b= Picture2= ButtonText3=Menu's en acties Text3a=Tijdens het rijden kun je het spel pauzeren door op Escape te drukken. Op deze manier kan je bovendien het spel stoppen of toegang krijgen tot de instellingen van het spel.||Je kunt ook tijdens het rijden op de rechtermuisknop drukken; hiermee wordt een menu geopend met de volgende acties:$FirstBullit$Bel landeigenaar: telefoneer met de landeigenaar om te overleggen, indien nodig.$XthBullit$Bel opdrachtgever: in het geval dat overleg met de opdrachtgever gewenst is.$XthBullit$Bel kantoor: om met het kantoor te overleggen.$XthBullit$Wagen verplaatsen: als je ergens vast komt te zitten, kies dan deze actie om met hulp weer vrij te komen.$XthBullit$Bekijk opdrachtbon: om nogmaals de opdracht te raadplegen. Text3b= Picture3= ButtonText4=Sonderen voorbereiden Text4a=Wanneer je de sondeerwagen op de juiste afstand van de sondeerlocatie stilzet, verschijnt het voorbereidingmenu. In dit menu kan je kiezen uit een aantal voorbereidingsacties. Afhankelijk van de situatie zijn sommige acties nodig en andere niet gewenst. Let ook op de volgorde.$FirstBullit$Voorgraven: om te kijken of er kabels of leidingen zitten moet er voorgegraven worden.$XthBullit$Boorbeschrijving: hier kan je zien waar de eerste laag grond uit bestaat.$XthBullit$Gat dichten: het gat wat je maakt bij het voorgraven moet ook weer dicht gemaakt worden.$XthBullit$Hoed omhoog: voor het sonderen moet de hoed ook omhoog anders gaat het niet goed.$XthBullit$Sluit hekken: dit zorgt ervoor dat de schapen niet weg kunnen lopen.$XthBullit$Werkkleding aan doen: dit is vooral belangrijk tegenover klanten. Text4b= Picture4= ButtonText5=In de sondeerwagen Text5a=Je bent aangekomen op de locatie en je hebt het voorbereidend werk gedaan. Nu gaat het echte sonderen beginnen, vergeet hier vooral niet de opdracht die je hebt mee gekregen. De besturing is hetzelfde als in het kantoor, ook hier kijk je rond met de muis en kun je de oplichtende voorwerpen aanklikken:$FirstBullit$De sondeercomputer: deze bestaat uit 2 onderdelen. De eerste gebruik je om de wagen te stempelen; voor het sonderen moet de wagen recht staan. De tweede is de sondeercomputer zelf. Als je hier op klikt start de sondering. De sondering kan automatisch of handmatig geschieden en de snelheid kan ook ingesteld worden. Als je denkt klaar te zijn met de sondering kan je stoppen en de sondering versturen. Let wel op dat je niet te vroeg of te laat stopt.$XthBullit$Conussen: om te sonderen moet je wel de sondeerconus aansluiten; dit kan door er met de muis op te klikken. Je ziet dan de conus voor je hangen. Als je vervolgens op de sondeertoren klikt, zet je de conus er in. Text5b=$XthBullit$Ontluchter: als je een conus vast hebt, kun je hierop klikken om die conus te ontluchten.$XthBullit$Sondeertoren: hier hang je de conus in. Picture5= ButtonText6=Beoordeling Text6a=Nadat je de sondering hebt verstuurd, is het spel afgelopen en kan je zien hoe je het gedaan hebt, wat er goed ging en waar je steken hebt laten vallen. Text6b= Picture6= [GeoInterface.MenuHandBookTabAbout] items=2 ButtonText0=Credits Text0a=De volgende mensen hebben gewerkt aan Sondeermeester:||Rens van den Bergh||Arne Bezuijen||Micheline Hounjet||Almar Joling||Raymond van der Meij||Matthijs Schaap||Maarten Wesselius Text0b= Picture0= ButtonText1=Licentie Text1a=Sondeermeester is een beschermd product dat eigendom is van Deltares. Aan het gebruik van de simulator zijn kosten verbonden. Wilt u de simulator gebruiken? Neem dan contact op via sales@delftgeosystems.nl. De toegang tot en het gebruik van Sondeermeester is onderworpen aan de Algemene Leveringsvoorwaarden van Delft GeoSystems BV. Deze voorwaarden zijn opvraagbaar via sales@delftgeosystems.nl. Bij gebruik van de simulator accepteert u deze voorwaarden volledig en stemt u daarmee in. Deltares en Delft GeoSystems hebben een zo groot mogelijke zorgvuldigheid betracht bij het maken van de simulator. Nochtans moet de mogelijkheid niet worden uitgesloten dat in Sondeermeester toch onjuistheden voorkomen. De gebruiker is gehouden zelf de toepasbaarheid van de via Sondeermeester verspreide informatie te beoordelen. De gebruiker van Sondeermeester aanvaardt daarvoor het risico. Text1b=Deltares en Delft GeoSystems zijn op geen enkele wijze aansprakelijk voor eventuele schade, direct danwel indirect, die de gebruiker van de simulator en/of derden lijden als gevolg van het gebruik van informatie, materiaal en/of diensten van de simulator. Picture1=